Notre équipe

Gord s’est joint à Commissionnaires en tant que gouverneur de la division du nord de l’Alberta, des Territoires du Nord-Ouest et du Nunavut en mai 2014, et est devenu président de la division en mai 2019.Il a été élu par acclamation au poste de président du conseil d’administration national lors de notre AGA de juin 2021. Il a été élu par acclamation au poste de président du conseil d’administration national lors de notre AGA de juin 2021.

Après avoir pris sa retraite en tant que vice-président de Syncrude Canada Ltd. en 2010, Gord est devenu président et professeur industriel du programme de gestion de la sécurité et des risques à la faculté d’ingénierie de l’Université de l’Alberta. Il a occupé de nombreux postes de direction au sein d’entreprises et de conseils d’administration et apporte à Commissionnaires une grande expérience en matière de sécurité et de risques. Gord continue d’offrir son soutien en matière de sécurité, de gestion des risques et d’efficacité organisationnelle aux entreprises et aux conseils d’administration de tout le Canada.

Captain Paul A. Guindon, CD MRC (Retraité)
Président, Comité national de gestion des affaires

Paul Guindon a assumé la présidence du Comité national de gestion des affaires de Commissionnaires en juin 2018. À ce titre, il représente et dirige une alliance nationale constituée de 15 chefs de la direction de Commissionnaires. Le comité a pour mandat de trouver des méthodes nouvelles et améliorées de faire des affaires afin de nous permettre de réagir efficacement aux menaces de sécurité toujours plus graves et de demeurer à la hauteur des nouvelles normes, des nouvelles lois, des percées technologiques, et des attentes de plus en plus élevées en matière de formation et de services.

Ce mandat sera le deuxième mandat de Paul à la présidence du CNGA, le premier étant de 2008 à 2013 avant sa transition à la présidence du Comité directeur des services de soutien aux activités policières.

Paul est un professionnel de sécurité chevronné qui compte plus de 47 ans d’expérience de service militaire, de leadership et de direction. Il a servi pendant plus de 33 ans dans la Marine royale canadienne. Durant sa carrière, il a notamment été commandant du NCSM Ville de Québec, du Cinquième groupe des opérations maritimes et de la Flotte canadienne de l’Atlantique. Paul est diplômé de l’Université Dalhousie à Halifax et du Collège interarmées de défense à Paris. Il a également suivi le Cours supérieur des études militaires au Collège d’état-major et de commandement des Forces canadiennes à Toronto.

En 2004, Paul s’est lancé dans sa deuxième carrière comme Chef de direction de Commissionnaires Ottawa. Au cours de sa première décennie à la barre de cette division, Commissionnaires Ottawa a triplé de taille, est devenu l’un des plus importants employeurs privés d’Ottawa et s’est valu plusieurs fois le prix du Choix du Consommateur pour l’excellence en affaires.

Aujourd’hui, Commissionnaires Ottawa met environ 4 000 professionnels de la sécurité au service de plusieurs centaines de sites à l’échelle de la région de la capitale nationale, de la Vallée de l’Outaouais et du nord de l’Ontario, ainsi que dans certaines régions du sud-ouest de l’Ontario.

Il est également actif au sein de la communauté. Il est l’ancien président et membre actuel de l’Association des agences professionnelles de sécurité (APSA), et il est membre de l’Association canadienne des chefs de police (ACCP), de la American Society of Industrial Security (ASIS) et d’un nombre d’associations militaires et gouvernementales et d’organismes du secteur de la sécurité.

Mark Watson s’est joint aux Commissionnaires en tant que chef de cabinet en juillet 2020. Les responsabilités de M. Watson consistent notamment à faire progresser le mandat social de la Fédération, à aider à la mise en œuvre du plan stratégique de la Fédération et à faciliter l’interaction et le partage d’information entre les 15 divisions membres. Il est responsable devant le conseil national.

Mark a fait une carrière d’officier dans la marine. Il a pris sa retraite en 2019 après trois décennies et demie de service militaire, après avoir atteint le rang de commodore et d’officier supérieur de logistique dans la Marine royale canadienne.

Son leadership et ses idées originales lui ont valu de nombreux postes de commandement, notamment celui de directeur général des fonds non publics – un organisme opérationnel distinct du gouvernement, de conseiller principal en logistique – Mission de l’union africaine au Soudan, de directeur exécutif du conseil de liaison des Forces canadiennes avec le ministère de la Défense nationale, de directeur général de la rémunération et des avantages sociaux, de directeur du soutien aux opérations matérielles maritimes et de J 4 Canada Command au sein des Forces armées canadiennes.

En plus de son expérience professionnelle, Mark est titulaire d’un baccalauréat en histoire et en sciences politiques, d’une maîtrise en études sur la guerre, d’une maîtrise en études de la défense, toutes obtenues au Collège militaire royal du Canada, et d’un MBA de l’université Saint Mary’s. C’est un auteur accompli qui a publié huit ouvrages et a reçu la médaille 125 canadienne, la médaille du soutien opérationnel, la médaille canadienne des forces de maintien de la paix, la médaille de l’OTAN avec la barrette de l’ex-Yougoslavie et la médaille du jubilé de diamant de la Reine.

Brook Bangsboll a servi en tant qu’officier de la logistique du transport dans les Forces armées canadiennes et l’Aviation royale du Canada de 1985 à 2020. Il s’est qualifié comme arrimeur opérationnel sur le CC-130 Hercules et le CC-150 Polaris dans les rôles stratégique, tactique et de recherche et sauvetage. Il possède une vaste expérience en matière d’état-major, de commandement et d’opérations, ayant été déployé à divers endroits dans le monde, notamment dans le Haut-Arctique canadien, au Groenland, en Bosnie, en Croatie, en Italie, au Rwanda, en Éthiopie et en Érythrée, au Qatar et au Koweït. Il a connu des périodes de service fascinantes au quartier général du NORAD à Colorado Springs, travaillant au centre de commandement de Cheyenne Mountain, et a fait partie de l’état-major interarmées au Pentagone à Washington D.C. Brook est titulaire d’une maîtrise en études sur la guerre du Collège militaire royal du Canada et est diplômé du Command and Staff College des forces aériennes des États-Unis. Il s’est joint au Bureau national de Commissionnaires en septembre 2020.

Noyan est passionné par la création de sites Web depuis son plus jeune âge. Il développe professionnellement pour le Web depuis 1998 et croit en la conception d’expériences Web distinguées, riches en histoire et illustres. Ayant rejoint le bureau national en septembre 2021 en tant qu’administrateur Web, il contribue désormais également aux efforts d’analyse et d’analyse des données commerciales.

Richard Beaudoin s’est joint aux Forces canadiennes en tant qu’officier MARS en 1983. Il a obtenu son brevet d’officier de quart à bord du NCSM SKEENA et est ensuite devenu directeur de la guerre de surface. Après une formation supplémentaire, il a servi comme officier des communications à bord du NCSM FRASER. Richard est devenu instructeur pour les officiers des communications navales aux Opérations navales des Forces canadiennes (ONFC), et a participé aux opérations de CANUS et de l’OTAN. Il a pris sa retraite après 24 ans de service. Richard s’est joint à Commissionnaires à titre de gestionnaire de la formation et des normes en 2013, et est devenu le responsable des programmes ISO du bureau national en 2017.

Lisa était juste sortie de l’école lorsqu’elle a rejoint le Bureau national deux semaines après le début de la pandémie de COVID-19. Elle met à profit son expérience en marketing, en surveillance des médias, en réflexion stratégique et en gestion de marque dans son travail au sein de l’équipe des affaires publiques et du marketing. Elle est titulaire d’un baccalauréat en littérature anglaise de l’Université Carleton et d’un diplôme spécialisé en relations publiques du Collège Algonquin.

Makayla s’est jointe au Bureau national en mai 2021, immédiatement après avoir obtenu son diplôme du programme de bibliothéconomie et de technicien en information du Collège Algonquin. Elle a commencé à travailler comme archiviste numérique et a ensuite rejoint l’équipe des affaires publiques et du marketing en tant que coordonnatrice junior du marketing numérique.

Ann s’est jointe à la réserve en 1985 en tant que musicienne et a participé à la Relève de la garde à Ottawa à l’été 1985 (à temps plein) et à l’été 2019 (à temps partiel). Elle demeure active au sein de la Garde à pied du Gouverneur général et est la plus ancienne membre en service continu du régiment. Elle est très fière de son service militaire, notamment en jouant la Sonnerie aux morts lors des services commémoratifs et des inhumations, y compris l’inhumation du capitaine Nichola Goddard et de son arrière-grand-oncle dont les restes de la Grande Guerre ont été retrouvés en France en 2008. Ann a rejoint le Bureau national en mars 2021, apportant plus de 25 ans d’expérience dans la gouvernance de conseils d’administration et la gestion de comités auprès d’associations et d’organisations à but non lucratif, à la fois en tant que professionnelle et à plus petite échelle en tant que bénévole, et plus de 20 ans d’expérience dans la gestion de grands événements et la coordination du soutien aux événements pour des conférences, des visites diplomatiques et royales.

Geoff a complété une carrière de près de 40 ans au sein de la Marine royale canadienne, qui a culminé par une affectation de trois ans au siège de l’OTAN en Belgique. Il s’est joint au Bureau national en août 2019 en tant que coordonnateur des opérations.

Maryam Mustafa est une professionnelle des affaires publiques et des communications qui a de l’expérience dans les secteurs public et privé. Elle est passionnée par le fait d’aider les organisations à construire, améliorer et protéger leur marque, à commercialiser leurs produits et services, et à engager stratégiquement les communautés, le gouvernement, les employés, les clients, les médias et les autres parties concernées. Maryam est une Canadienne soudanaise trilingue et a obtenu un BA (Hons) en sciences politiques à l’Université McMaster. Elle s’est jointe au Bureau national en 2019.

Coordonnateur des services corporatif et de l’engagement des vétérans Blake Patterson a plus de 35 ans d’expérience professionnelle en rédaction, en communications et en logistique, dont 20 ans de service dans la MRC en tant qu’officier de logistique navale et officier des affaires publiques, et une expérience dans le secteur privé en tant que rédacteur en chef de journal et directeur des communications d’entreprise. Sa carrière diversifiée l’a mené du reportage sur le hockey dans une petite ville de l’Ontario aux opérations minières en Mongolie, et de la couverture des saisies de drogue de la MRC dans les Caraïbes à la prestation de services de liaison avec les médias et de communication pour la police militaire des Forces canadiennes et le Collège militaire royal du Canada. Blake a pris sa retraite de la MRC en 2021 et a assumé son rôle de Coordonnateur des services corporatif et de l’engagement des vétérans au Bureau national.

Après avoir obtenu son titre de CGA, Gail a mis ses compétences au service de l’organisme de bienfaisance local « The Children’s Village », puis elle a travaillé pendant plusieurs années en comptabilité publique et dans un organisme national sans but lucratif au service de l’industrie de l’aviation d’affaires. Gail s’est jointe au Bureau national en avril 2013.

Chris Mitchell, MHS
CEO, British Columbia Division

Chris Mitchell spent his formative years growing up in West Africa, returning to Canada in 1998. From there, he joined the Canadian Armed Forces, Infantry Corps, and enrolled in the Royal Military College of Canada (RMC), where he first completed a Bachelor of Arts with a major in Business Administration. He later went on to receive a certificate in Health Services Management, a Graduate Diploma in Human Resources Management, and finally his Masters in Health Studies – Leadership. In 2010, Chris was awarded the Certified Health Executive (CHE) designation by the Canadian College of Health Leaders (CCHL).

Chris’s strong leadership foundation was established throughout his infantry experience. He later transitioned into military healthcare administration where he lead non-clinical operations and emergency support for the military’s busiest medical clinic. In 2010, Chris transferred out of the military to a new role with the Regional Municipality of Wood Buffalo, where he lead a team that developed, administered, and evaluated chronic disease programming. In 2012, Chris moved to Revera Inc. as the Executive Director for the Capilano Care Centre, where he was responsible for leading a blended clinical and administrative management team in delivering exceptional care to residents. He later transitioned to the Provincial Director and was accountable for the strategic direction, performance and welfare of eight Revera long-term care homes in BC.

Chris recently served as a board member of the BC Care Providers Association (BCCPA), and had the pleasure of working with a team that developed strategies aimed at enhancing the effectiveness of provincial health systems.

His diverse experience spreads over multiple provinces with government, non-profit, and private healthcare organizations, and has established him as an expert in people-leadership and Canadian business.

Geoff Hamilton s’est joint à CGL en tant que président et chef de la direction en mars 2022 après avoir été chef de la direction de Commissionnaires Nouvelle-Écosse pendant près de quatre ans. Il a également été vice-président du Comité national de gestion des affaires du Corps pendant près de trois ans. Son retour au Canada en 2018 fait suite à une expérience de leadership international, notamment en tant que PDG d’Exera, la principale société de gestion des risques de sécurité du Myanmar et en développant un projet d’agroforesterie basé au Soudan du Sud.

Geoff a commencé sa carrière dans la Marine royale canadienne et est toujours actif dans la réserve où il détient le grade de commandant. Il a obtenu son diplôme de premier cycle à l’Université Dalhousie, a obtenu une maîtrise en droit spécialisée dans le règlement des différends internationaux de l’Université de Londres (Queen Mary et University Colleges) et est diplômé du Programme de commandement et d’état-major interarmées du Collège des Forces canadiennes.

Rowan Hamilton s’est à joint CGL en tant que directeur des opérations en novembre 2021. Relevant directement du PDG, Rowan est responsable de l’ensemble des opérations quotidiennes et travaillera avec l’équipe de direction pour mettre en œuvre la vision stratégique et les valeurs de l’entreprise.

Avant de rejoindre CGL, Rowan a occupé des postes de direction dans le développement commercial et les opérations commerciales au sein d’organisations de sécurité nationales et multinationales. Son expérience diversifiée apporte une perspective unique, une profondeur d’expériences précieuses et une vision locale et nationale. Il s’agit du deuxième rôle de Rowan, Commissionnaires ayant récemment travaillé à Calgary pour la division du sud de l’Alberta avant de retourner dans la RGT à l’été 2021.

Mark Blevis s’est joint à l’équipe de direction de CGL en février 2022 après près de cinq ans en tant que directeur, Affaires publiques et marketing au Bureau national des Commissionnaires. En tant que directeur des affaires générales, il est responsable des finances, des technologies de l’information, du marketing et des communications, de la conformité, du soutien à la gouvernance et des affaires juridiques.

Mark a commencé sa carrière en informatique en 1995 et est rapidement passé à la sécurité, à la gestion des risques et à la confidentialité, dirigeant des équipes et des projets de sécurité chez Timestep, Calian, BCE Emergis et la Garde côtière canadienne. En 2007, il s’est tourné vers les communications et la gestion des problèmes et de la réputation. Il a été embauché pour créer une pratique canadienne d’affaires publiques numériques pour une société multinationale de relations publiques, après quoi il a dirigé sa propre agence pendant huit ans. Son best-seller de 2004, TOUCH, guide les dirigeants de tous types d’organisations avec des approches éprouvées du leadership humain et de la communication à l’ère numérique. En plus de son travail en entreprise, Mark a donné des cours de communication et de marketing dans le cadre du programme de formation continue du Collège Algonquin.

Lieutenant-colonel Michael Robert Voith MSC, CD, Ing (Retraité)
PDG, Division de Kingston et région

Lieutenant-colonel Michael Voith a été nommé DG de la région de Commissionnaires Kingston en mai 2012 après plus de 33 ans de service dans les Forces canadiennes. Durant sa carrière il a occupé divers postes de commandement et d’état-major au sein du Génie royal canadien.

Il détient un baccalauréat en génie mécanique, une maîtrise en gestion et politique de défense, ainsi qu’une maîtrise en études de la défense du Collège militaire royal du Canada. Il est également diplômé du Collège de commandement et d’état-major de la Force terrestre canadienne et du Collège d’état-major et de commandement des Forces canadiennes. Mike est un ingénieur professionnel et un membre en règle de l’Association des ingénieurs, des géologues et des géophysiciens professionnels de l’Alberta (APEGGA).

Durant sa carrière, Mike a servi en Allemagne, à Chypre, dans l’ex-Yougoslavie, à Haïti, en Éthiopie et Érythrée, à Sri Lanka, et au Pakistan, sans compter une affectation de vingt et un mois à Kandahar en Afghanistan. Parmi ses nombreuses réalisations illustres, notons le commandement du 4e Régiment d’appui du Génie, le déploiement de son unité en Afrique, et le commandement de l’Équipe d’intervention en cas de catastrophe (EICC) lors de déploiements à Sri Lanka et au Pakistan en mission humanitaire à la suite du tsunami et du tremblement de terre dans ces régions en 2005. En 2010, Mike a été promu colonel par intérim et nommé ingénieur-chef de la 10th (US) Mountain Division/Commandement régional Sud à Kandahar en Afghanistan.

Lieutenant-colonel Voith s’est notamment vu remettre la Croix du Service méritoire par Son Excellence, la Gouverneure générale du Canada Michaëlle Jean, la Sitara-i-Eisaar  (Étoile du sacrifice) par le président du Pakistan, et la Bronze Star Medal (Médaille de l’étoile de bronze) des États-Unis pour service méritoire exceptionnel en sa qualité d’ingénieur-chef de la 10th (US) Mountain Division durant l’opération ENDURING FREEDOM.

Bryan Payne (Retraité) CD MBA
PDG, Division du Manitoba

Bryan, un vétéran qui compte 22 ans de service au sein des Forces armées canadiennes, est né à Toronto (ON) et a grandi à Edmonton (AB). Il a servi dans la Marine royale canadienne comme officier des Opérations de surface à bord de frégates, de destroyers et de navires de ravitaillement en marche.

Après sa retraite en 2012, Bryan a déménagé au Manitoba où il a occupé différents postes dans la fonction publique fédérale, il a également été le directeur de programme des études de premier cycle en médecine au Collège de médecine de l’Université du Manitoba et, plus récemment, directeur exécutif de l’infrastructure à Santé, Aînés et Vie active Manitoba. Bryan s’est distingué par sa direction et gestion d’un programme d’infrastructures stratégiques représentant un investissement public de plus de 1,5 milliard de dollars.

Bryan est réputé être un professionnel indépendant, très motivé et axé sur les résultats. Il a fait ses preuves en tant que leader capable de naviguer son équipe à travers de périodes de changements dynamiques et il est reconnu pour sa capacité de comprendre et de satisfaire aux besoins organisationnels complexes. Il est un grand rassembleur ayant démontré son expertise dans l’établissement et le développement de réseaux d’influence et de savoir-faire, tout en continuant de servir le Canada en pilotant le changement par la motivation et l’inspiration.

Bryan a obtenu sa maîtrise en administration des affaires (MBA) de l’Université d’Ottawa en 2009. Il s’intéresse de près à l’entrepreneuriat, la conception de systèmes et le comportement organisationnel.

Outre ses activités professionnelles, Bryan aime passer du temps avec sa femme Kathryn chez eux à Winnipeg.

Bob Ferguson
Président-directeur général
506 634 8000

Dwight Maxan
Directeur des affaires
506 646 2413

Kathy Vair
Directeur des ressources humaines
506 646 2415

Kevin Johnson
Directeur des Finances
506 646 2418

John Clarke
Responsable de la formation
506 634 7732

Ray Taylor
Responsable du soutien aux opérations
506 646 2414

Cathie Ryan
Directeur régional, Ouest du Nouveau-Brunswick (bureau de Fredericton)
506 454 2535

Allan Baird
Directeur régional, Î.-P.-É. (bureau de Charlottetown)
902 894 7026

Nicole Gautreau
Directeur régional, Sud-Est du Nouveau-Brunswick (Bureau de Moncton)
506 854 0572

Gilles Legere
Directeur régional, Nord-Est du Nouveau-Brunswick

George Garrett
Directeur régional, Sud du Nouveau-Brunswick (bureau de Saint John)
506 634 7734

Jake Bell – Président et président du comité exécutif
Brad White – Vice-président et président du comité exécutif
Joan Burke – Vice-président du comité exécutif
Joseph Foote – Trésorier
Rahul Chaku – Trésorier adjoint
David Peer – Secrétaire
Susan O’Keefe – Assistant secrétaire
Murratte Graves – Président sortant
Robert Cole
Bob Nice
Eric Goodwin
John Henderson
Maurice Belliveau
Scott Ferris
John Logan

Captain George Forward, CD BA(BComm) MDS MRC (Retraité)
Commandant, Division Terre-Neuve-et-Labrador

Retired Captain (Navy) George Forward served with the Royal Canadian Navy, gaining extensive experience in budgetary, financial and resource allocation, strategic communications, and progressive leadership. He served in command at various levels, in postings including the Director of Military Pay and Allowance Processing, Military Personnel Command (Ottawa); Staff Officer, Strategic J4, Strategic Joint Staff (Ottawa); Commanding Officer, Formation Logistics (Halifax); Task Force Commander, Operation Saturn (Sudan); and Executive Assistant to the Assistant Deputy Minister of National Defence – Finance (Ottawa).

For his service, Captain (N) E.G. Forward has received the Sacrifice Medal; Southwest Asia Service Medal with Afghanistan Bar; Special Service Medal with NATO, Humanitas, Alert Bars; Canadian Peacekeeping Service Medal; United Nations-African Union Mission in Darfur Service Medal; Canada 125 Medal; Queen’s Jubilee Medal; and Canadian Forces Decoration with Bar.

Captain (N) E.G. Forward is a graduate of the College Militaire Royal de Saint Jean, as well as the Royal Military College of Canada where he received both a Baccalaureate in Arts and a Masters in Defence Studies. He is a Certified Supply Chain Professional and has recently completed the Royal Military College of Canada’s Canadian Security Studies Programme. He is an accomplished writer, having published numerous articles and papers, as well as a novel, Pomeroy’s Quay, a copy of which resides in the Princess Royal’s personal library.

George, his family and their two children have returned to his home of Newfoundland.

Commandant
Edward George Forward
(709) 754-0757 Ext. 9
(709) 770-1515 Cell
[email protected]

Director of Operations & Training
Bruce Vey
(709) 754-0757 Ext. 5
(709) 725-2616 Cell
[email protected]
 
Director of Administration
A. (Anastasia) Gibbons
(709) 754-0757 Ext. 6
(709) 727-4896 Cell
[email protected]
 
Director of Finance
Natalie Hiscock
(709) 754-0757 Ext. 7
(709) 764-6091 Cell
[email protected]
 
Payroll Services Manager
Tracy Rodgers
(709) 754-0757 Ext. 2
(709) 691-9870 Cell
[email protected]
 
Business Development / RCMP Accounts
Nathan McLachlan
(709) 754-0757 Ext. 8
(709) 725-7654 Cell
[email protected]
 
ID Services Manager
Dave Browne
(709) 754-0757 Ext. 1
(709) 986-7505 Cell
[email protected]
 
ID Services Manager
Duane Walsh
(709) 754-0757 Ext. 1
(709) 770-5010 Cell
[email protected]
 
Customer Services Manager
Peter Morey
(709) 754-0757 Ext. 5
(709) 743-7268
[email protected]
 
Customer Services Manager
Jim Hynes
(709) 754-0757 Ext. 5
(709) 769-1282
[email protected]
 
Operations Clerk/Quartermaster
Victoria
(709) 754-0757 Ext. 0
[email protected]
 
RCMP G&M Payroll Officer
Cynthia Neil
[email protected]
 
ISO / OH&S
Melissa Tollitt
(780) 678-7871
[email protected]

Lorne Gelowitz, Saskatoon Police Service (Ret’d) Chief Executive Officer Commissionaires North Saskatchewan Lorne Gelowitz was appointed Chief Executive Officer of the North Saskatchewan Division of Commissionaires in January 2019. He first joined Commissionaires in 2015, as Vice President of Operations for Saskatoon, Prince Albert, North Battleford, and La Ronge, and represented the Division on National Office Committees including the National Business Working Group, the Business Development Network, and the Communications Network.

Lorne brings over 31 years of proven leadership experience from his distinguished career with the Saskatoon Police Service. At the time of his retirement in 2015, he was serving as Detective Staff Sergeant in charge of the Criminal Investigations Division (CID) where he was responsible for criminal operations, staffing, and budgeting for 10 Units within the Police Service. His leadership and dedication have earned him many honours including the Governor General’s Caring Canadian Award, the Saskatchewan Volunteer Medal, the Saskatoon Volunteer of the Year Award, the University of Saskatchewan Alumni Humanitarian Award, the Saskatchewan Centennial Medal, the Sovereign’s Medal for Volunteers, and several Law Enforcement Exemplary Service Awards, including the prestigious Chief of Police Award of Excellence. Lorne was a finalist in the Canadian Association of Chiefs of Police “Canadian Top Cop Award,” and has been inducted into the International Law Enforcement Hall of Fame.

In addition to his community involvement, Lorne maintains memberships in the Saskatoon Police Association, both the Saskatoon and Saskatchewan Chambers of Commerce, the North Saskatoon Business Association, the Royal Canadian Air Force Association 602 Lynx Wing, the Army Navy & Air Force Veterans Club (ANAVETS), the Royal Canadian Legion and the Canada Remembers Our Veterans Air Show.

Lorne attended the University of Saskatchewan where he achieved a B.A. Adv. Degree majoring in both Political Science and Sociology. He has obtained his Strategic Management in Policing Certification, Senior Police Administration, and both the General and Advanced Certifications in Police Studies.

Lorne and his wife, Deidre, have two married children and four grandchildren. He enjoys travel, golf, time with family and friends, and his new role as grandfather.

Les Speers is responsible for the overall day to day Operations and Contract Management. Joining the Corps in 2002, Les has over 19 years’ experience in security management. Les is a Certified Protection Professional (CPP), board certified in security management with ASIS International, Risk Assessments and CPTED Reviews.

Vance McNab, a member of George Gordon First Nation in Treaty 4, was born in Lestock and spent his early years growing up playing hockey and ball in small town(s) Saskatchewan where his mother taught school. He graduated from Punnichy High School, worked in the north for a period and then attended the University of Saskatchewan, achieving a Bachelor of Science degree in Geography. 

Having spent summers working in the field of Archaeology at Wanuskewin and other sites, his first job after graduating was with Wanuskewin in its early development. He became their Director of Visitor Services and then Director of Marketing before leaving to join the Saskatchewan Indian Gaming Authority (SIGA), where he is currently the Vice President of Marketing.

Vance has served on numerous Boards and Committees over the years, including the Museums Association, Aboriginal Tourism Team Canada, and Tourism Saskatchewan, where he was Board Chair for his last two-year term. In 2015, he attained a Chartered Director designation from McMaster University. More recently, he has rejoined the Wanuskewin family to sit on the Wanuskewin Heritage Park Board. 

Vance joined the Commissionaires North Saskatchewan Board in 2015 and served as Vice Chair from 2017-2020.  He was elected Chairman in May 2020.

Alan was born and raised in Saskatoon and after public school attended Ashbury College in Ottawa. Alan worked for the family business; Myers Construction during the summers of high school and after graduation was encouraged to market the new Myers homes and so entered the real estate business in 1972. This began a career that has spanned over 30 years in the industry with a wide variety of residential, industrial and commercial portfolios. Mr. Myers is currently a Senior Sales Associate with Colliers International.  Alan was involved with the Saskatoon Kinsmen Club in various capacities including President, as well as served as Corporate Donations Chair for three productions of Telemiracle. In 1986 he was honoured as a Life member of the Association. Alan also served on the Board of Elmwood Residences as Vice President and Chairman of the building and facilities committee. 

Alan was born and raised in Saskatoon and after public school attended Ashbury College in Ottawa. Alan worked for the family business; Myers Construction during the summers of high school and after graduation was encouraged to market the new Myers homes and so entered the real estate business in 1972. This began a career that has spanned over 30 years in the industry with a wide variety of residential, industrial and commercial portfolios. Mr. Myers is currently a Senior Sales Associate with Colliers International.  Alan was involved with the Saskatoon Kinsmen Club in various capacities including President, as well as served as Corporate Donations Chair for three productions of Telemiracle. In 1986 he was honoured as a Life member of the Association. Alan also served on the Board of Elmwood Residences as Vice President and Chairman of the building and facilities committee. 

Alan has served as Governor for the Commissionaires, North Saskatchewan Division since 2013.  He joined the Audit Committee in 2014, served as Vice Chair 2015-2017 and was elected Chairman in 2017. He served as Chairman from 2017-2020.

  • Darwin Forbes, Vice Chair
  • Doug Curliss
  • Doug Konkin
  • Joan Steckhan
  • Janine Harriman
  • Cary Primeau
  • Heidi Shockey

Tim brings extensive command and staff experience accumulated through his 31 years of military and 11 years of Alberta Government service. He was Deputy Minister of several departments including Deputy Solicitor General and is currently the Public Service Commissioner. A former Commander of Land Force Western Area, Tim also led Canada’s missions in Bosnia and Afghanistan.

Prior to joining the Commissionaires, John was the Executive Director of The Military Museums in Calgary. His nearly 32 years with the Canadian Forces included command and staff appointments throughout Canada and overseas. John is the Past Chair of the Northern Alberta Chapter of the American Society of Industrial Security (ASIS).

After graduating from Royal Military College of Canada and serving in the Canadian Armed Forces for three years, Tanya began a career in the Alberta Government focused on business planning and performance reporting. She is the recipient several times over of the Premier’s Award of Excellence and is currently a doctoral student at Royal Roads University.

Throughout his 28-year career in the Canadian Army Rick developed both leadership and managerial skills while serving across Canada and abroad. His experience in emergency management allowed him to transition to the Alberta Government where he held a several senior managerial positions including several Assistant Deputy Minister appointments. In addition to his professional life, Rick has coached, refereed and administered amateur hockey at multiple levels for both youth and adults in Alberta.

As a former Naval Reserve Officer, Kim represents the Senior Service. Currently she is the Assistant Deputy Minister for the Alberta Crown Prosecution Service. In addition to her legal background, Kim has been instrumental in bringing Crown Prosecutors into the digital age. Her time as President of the Alberta Crown Attorneys’ Association brings valuable Board experience to Commissionaires Northern Alberta Division.

After graduating from the Royal Military College, John spent several years with the Canadian Armed Forces Military Police before joining the Royal Canadian Mounted Police. Throughout a full RCMP career he was involved in Federal, Provincial, Municipal and Indigenous policing. Since 2017, John has worked in the financial services industry for World Financial Group..

A graduate of the Royal Military College, Tom spent the first part of his career as an Army Engineer, with the appointment as the Officer Commanding of the SSF Airborne & Diver Combat Engineers. Since then he has over 25 years of operations management including the operational restructuring of several businesses as well as establishing, growing and selling several others. His track record of developing people and building relationships is well suited to the Commissionaires.

A graduate of the Royal Military College of Canada and former Assistant Deputy Minister of Alberta Treasury Board and Finance, Mark is presently a senior executive with Alberta Investment Management Corporation. He brings a wealth of executive, finance and governance experience and knowledge to the Board.

Over the last 20 years, Shami’s vast business experience includes real estate, franchising, technology and aviation sectors. His extensive past board experience includes Edmonton’s Food Bank, Stollery Children’s Hospital Foundation and, most recently, Chair of the Edmonton Police Commission. Shami is the recipient of the Avenue Magazine’s Top 40 under 40 and the Alberta Centennial Medal.

Darlene is a senior police officer with extensive field and headquarters experience. Her Bachelor of Laws degree from the University of Alberta, coupled with a Bachelor of Arts and a Business Diploma, provide a diverse skill set applicable to Commissionaires Northern Alberta Division’s Board of Governors.

Shawn is currently a senior personnel services staff officer in the 3rd Canadian Division (Canada’s Army of the West). A former Chief Warrant Officer with Princess Patricia’s Canadian Light Infantry and 3rd Canadian Division Sergeant Major, he brings over 40 years of military experience leading, training and mentoring soldiers at home and abroad.

Paul is currently the Deputy Minister of Municipal Affairs for Alberta. As a former Vice Chief of the Defence Staff and Commander of the Canadian Army, he brings a vast repertoire of leadership and staff experience to the board developed through a variety of national and international assignments.

902 429 8101
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Mr. Hamilton joined Commissionaires as CEO in September 2018. Previously, he worked for three and a half years in Myanmar where he was CEO of Exera, the country’s leading security risk management firm; for a number of years before that he developed an agro-forestry project based in South Sudan. He began his career in the Royal Canadian Navy and is still active in the Reserve where he holds the rank of Commander. He completed his undergraduate degree at Dalhousie University, earned a master’s degree in law specializing in international dispute resolution from the University of London (Queen Mary and University Colleges), and is a graduate of the Canadian Forces College’s Joint Command and Staff Programme.

902 480 2128
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Mr. MacIsaac joined Commissionaires in July 2017 following a 28-year career in the Royal Canadian Navy. With numerous appointments at sea and ashore, his final assignments were at the rank of Commander as Director of Maritime Logistics and as the Departmental Security Officer for the Department of National Defence in Atlantic Canada. He holds an undergraduate degree from Acadia University and is a graduate of the Canadian Forces College’s Joint Command and Staff Programme. He holds a Professional Logistician designation.

902 421 2369
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Mr. Rounds joined Commissionaires in April 2017 following a 30-year career in the Royal Canadian Navy. Retiring at the rank of Commander, his career highlights included serving as comptroller of a half-billion dollar budget for the Vice Chief of Defence Staff, and as Logistics Operations Chief for NATO’s Regional Command (South) Headquarters, where he oversaw logistic support to over 10,000 NATO soldiers in Afghanistan. He holds a commerce degree from Saint Mary’s University, a Professional Logistician designation, and is a graduate of the Canadian Forces College’s Joint Command and Staff Programme. He is a Chartered Professional Accountant and currently volunteers as Treasurer for the Naval Association of Canada – Nova Scotia Branch.

902 293 2745
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Mr. Bullen joined Commissionaires in 2018, following a 34-year career in the Royal Canadian Navy. Retiring at the rank of Chief Petty Officer, his naval career included thousands of days at sea, service in schools and staffs, two postings to the vaunted Sea Training Group, and the inception and execution of a leadership mentoring course for up-and-coming naval Chiefs seeking both to preserve and modernize the Royal Canadian Navy. In 2011, he was awarded the Robert I. Hendy Award for his contribution to maritime affairs and his service promoting the Sea and Navy League Cadet programs in the Atlantic region and nationally, ensuring that cadets were engaged and included in the presentation and consecration of the Queen’s Colours, Freedom of the City, and the International Fleet Review. Since 2019, Mr. Bullen has served as Manager, Mobile Patrol, responsible for the mobile patrol service line, fleet management and operations for the organization, and since 2021, as Manager, Atlantic Operations Centre, responsible for day-to-day operations of the secure 24/7 workforce scheduling and dispatch centre located at corporate headquarters in Bedford.

902 480 2123
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Ms. Graves joined Commissionaires in 2004, following a 20-year career in the Canadian Armed Forces – Resource Management Support. Retiring at the rank of Warrant Officer, she served a one-year term as a Parking Enforcement Officer for Commissionaires before competing successfully for the position of Valley District Manager, a portfolio that she would develop and grow over the next twelve years. In 2017, she was seconded to the position of Manager, Atlantic Operations Centre, where she oversaw 24/7 region-wide dispatch service and support, employee onboarding and assignment, backfill scheduling and deployment for all client sites in Nova Scotia. In 2021, Ms. Graves’ in-depth knowledge of operational and administrative financial support saw her redeployed to the dual role of Manager, RCMP Detention Guards, responsible for the Nova Scotia operations of Standing Offer M4000-205076/001/MCT for guard services on behalf of the Royal Canadian Mounted Police (RCMP), and Manager, NMSO Contracts, with oversight of call-ups against the National Master Standing Offer (NMSO) and Supply Arrangement for guard services on behalf of Public Services and Procurement Canada (PSPC).

902 678 9758
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Shawn joined Commissionaires in January 2015. He has more than 20 years’ experience managing national and international organizations. He enjoys working as part of a not-for-profit whose customers include the federal government, the Canadian Armed Forces, provincial and municipal business units, utility companies and the Nova Scotia Health Authority. A graduate of Saint Mary’s University and the College of Geographic Sciences, Shawn enjoys exploring Atlantic Canada, discovering forgotten history, and interacting with entrepreneurs. Community involvement is important to Shawn, who has been an active member of several recreational and trail organizations, and a volunteer for Feed Nova Scotia. Shawn has supported cultural awareness and diversity by participating in the Halifax Regional Municipality Community and Race Relations Committee, and the Persons with Disabilities Committee.

902 225 4499
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Mr. Moore joined Commissionaires in 2008 following a 32+ year career in the Royal Canadian Navy. During his military career, he attained the highest non-commissioned rank of Chief Petty Officer 1st Class and was appointed to the rank of Member of the Order of Military Merit. Now as one of our HRM District Managers, Paul is applying his extensive management experience gained in the military, and previously-held roles with Commissionaires, including Site Manager, RCMP H Division Halifax, and Patrol Manager, Halifax Stanfield International Airport.

902 843 3444
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Mr. Williston joined Commissionaires in 2018 after a 26+ year career in food manufacturing, with various posts across Canada. Mr. Williston brings extensive management experience as well as subsidiary roles in safety, capital projects, and continuous improvement. He has an undergraduate degree in Business Administration from the University of New Brunswick. Harold continues to be an active hockey player, has coached in the Truro Minor Hockey Association, and participated in the 2002 Salt Lake City Winter Olympics.

902 880 4164
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Rebecca is a professional writer and storyteller. She combines information with emotion to create compelling content that educates and inspires. Her journey at Commissionaires began in July 2021, after working as a business reporter in Halifax for a little more than five years.

Rebecca holds a Bachelor of Journalism (Honours) from the University of King’s College. She helped bring children\’s news programming to Canada as a student by making the case for it in articles and on the radio. 

Rebecca is highly introspective and enjoys doing physical activity outdoors to calm her mind. She loves to explore, eat food, and be in the company of good people. 

Laura Howlett
Manager, Communications & Corporate Services

902 421 2378
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Mrs. Howlett is a passionate communications professional with a BBA from MSVU and a Certificate in Digital Media from NSCAD. She joined Commissionaires in 2012 and has ten years of progressive experience in strategic marketing and communications roles from private, government and not-for-profit sectors.

Laura wears two hats in her role – both promotional in nature. She aims to inspire the cause of Commissionaires by attracting employees, as well as advertise the extensive line of services provided by experienced commissionaires.

When Laura’s not writing, or taste-testing as a local poutine connoisseur, she loves to sing! On Sundays she is a worship leader at her church in Halifax.

902 480 2117
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Ms. MacAusland joined Commissionaires in June 2017 as District Manager prior to becoming Contracts Officer in August 2018. She earned undergraduate degrees at Dalhousie University, Université Laval, and Université du Québec à Trois-Rivières, and a Master of Business Administration from Saint Mary’s University. Her work draws on acquisition/sourcing experience in Aerospace and Defence, Information and Communication Technology, and Hospitality. She is driven by moving targets, tight deadlines, and her work with clients to ensure professional service, purpose, and positive results.

D/Commr Graham is the former Deputy Commissioner East, responsible for RCMP services in the provinces of Ontario, Quebec and the Atlantic Provinces, retiring 8 June 2013 after 38 years’ service with the RCMP. Prior to this appointment, he was the Deputy Commissioner Atlantic Canada and Commanding Officer for Nova Scotia (“H” Division). He also has served as the Commanding Officer of New Brunswick (“J” Division) and Prince Edward Island (“L” Division). D/Commr Graham was elected to the CNS Board in January 2011.

C/Supt Bennett was elected to the CNS Board in 2006. He served with the RCMP for 37 years in a number of positions across Canada, including criminal operations officer in Nova Scotia, and operational and administrative positions in Saskatchewan, and Newfoundland/Labrador. Since retiring in 2009, he has continued to work in law enforcement and was appointed the Commissioner of Police in Antigua and Barbuda assisting their government in modernizing their police force and developing competency to fight criminal activity, resulting in award of a Meritorious Service Medal.

Cdr Hickey, a former Commanding Officer of HMCS Scotian and naval reservist for 35 years, was elected to the CNS Board in 1996 and served as the Board\’s first female Chair from 2018-2020. As a partner at McInnes Cooper, Halifax, she practices in the areas of litigation and administrative law. Cdr Hickey is a Past President of the Nova Scotia Barristers’ Society. She currently chairs the Governance Committee for Commissionaires Canada. She holds a Bachelor of Arts (Magna Cum Laude) from Saint Mary’s University and an LLB from Dalhousie Law School.

Cdr Armstrong joined the CNS Board in 2014. She served 25 years in the Canadian Armed Forces Personnel/Logistics Branches followed by 10 years as a civilian in Chief of Military Personnel. She holds a Bachelor of Commerce degree from Saint Mary’s University, is a graduate of Canadian Forces Command and Staff College and NATO Defence College. In 2017, Saint Mary’s University presented her with an honorary degree (Doctor of Civil Law, Honoris Causa) in recognition of her service to Canada.

Mr. Carruthers joined Commissionaires in December 2017 following a 37-year career in the Public Accounting profession. During his role as a Partner, he worked with a variety of businesses, government and non-profit organizations, and specialized in Corporate Finance services in the Advisory services practice. He has an undergraduate degree from Acadia University and is a Chartered Professional Accountant, Chartered Accountant, Chartered Business Valuator, and a Certified Management Consultant. He is currently employed as a Director, Client Development at Stonegate Private Counsel.

A/Commr Crampton was elected to the CNS Board in 2019 following a career of over 30 years with the RCMP. She served with the RCMP in seven provinces, including Nova Scotia, where she was the Operations Officer for Halifax District and the Provincial Intelligence Officer. She also served as the Commanding Officer for PEI and in Ottawa as the Officer in Charge of Federal Criminal Operations responsible for Serious and Organized Crime, Border Integrity, Human Trafficking, Cybercrime, and Financial Crime at a national and international level. A/Commr Crampton completed her undergraduate degree in Psychology with Honours at Acadia University and later attended the Harvard Kennedy School of Executive Education.

Col Curtis, a CNS Board member since 2006, served in the Land Force Reserve for 42 years including Commanding Officer 2 Bn Nova Scotia Highlanders (Cape Breton) and Cape Breton Militia District. He was employed in the G1 Cell HQ Land Forces Atlantic Area before retiring in 2008. His civilian sales and marketing career spanned 30 years in the telecommunications industry. He is an active member at Dieppe Branch No. 90 Royal Canadian Legion. Col Curtis is active in parish work and serves on numerous parish committees.

LCol Espenant was elected to the CNS Board in 2021. She served in the Canadian Armed Forces for 36 years in a variety of nursing, medical planning and health care leadership roles in Canada, the United States and overseas. Prior to joining the military, Anne was a critical care nurse at the Victoria General Hospital in Halifax and her career ended full circle as the Commanding Officer of 33 (Halifax) Field Ambulance. Her post-retirement focus has been on community volunteer work where she currently serves as a Broad member of Queens VON Community Corporation, Queens Manor and Queens Home Support, and the Astor Theatre for the performing arts. She holds a Bachelor of Science in Nursing from the University of Alberta and has completed all courses in the Executive Master of Arts in Leadership and Training at Royal Roads University.

LCol Fleck served 34 years in various roles in the Army throughout Canada and overseas as a Logistics Officer. Her last role was Commanding Officer at the Joint Task Force Atlantic Headquarters and J3 Ops where she coordinated all domestic operation responses for the four Atlantic Provinces. She is currently Commanding Officer 3 Intelligence Company (part-time Reservist) and is the HRM Emergency Manager. LCol Fleck is deeply involved in all aspects of improving community responses from homelessness to preparedness across HRM. She completed an undergrad degree at Cape Breton University in Emergency Management and is a graduate of the Canadian Forces College’s Joint Command and Staff Programme.

Active in the areas of media relations, marketing, communications, corporate community engagement and public affairs for 25 years, Corinne MacLellan is Sr. VP of M5 Public Affairs and a communications principal with Group ATN. Ms. MacLellan was a Canadian representative for the Belgian Government during the centennial period (2014-18) and is currently a member of the Board of Governors for the Army Museum Halifax Citadel. She was elected to the CNS Board in October 2018 and was appointed as HLCol for the Halifax Rifles in March of 2019.

Mr. MacRae is the President of RKM Investments which has interests in a number of Nova Scotia businesses. He has served his community in the roles of Honorary Colonel of The Cape Breton Highlanders and as Board Chair of The United Way of Cape Breton, Celtic Colours International Festival, Gaelic College of St. Ann\’s, as well as Sydney Airport Authority and Chamber of Commerce. Kirk also spent ten years as Board Member of The Royal Canadian Mint and presently sits on the Cape Breton University Board. Mr. MacRae was elected to the CNS Board in February 2020.

VAdm Miller, elected to the CNS Board in 2004, was Board Chair from 2014-2016, and National Board Chair of Canadian Corps of Commissionaires from 2016-2019. His 38 years of service in the Navy before retirement in 2003 included Commander Maritime Forces Atlantic (1997-2000) and NATO Chief of Staff/Deputy to the Supreme Allied Commander Atlantic (2000- 2003). VAdm Miller is the Past Chair of the Canadian Naval Memorial Trust, active in numerous community associations, and an avid musician and actor. He is currently the Honorary Colonel for VT406 Maritime Operational Training Squadron in Shearwater.

LCol Miller joined the CNS Board in 1994. He served 30 years in the Army Reserves which included Commanding Officer of the Princess Louise Fusiliers, and staff positions in Nova Scotia and Atlantic Area Headquarters. He is a former Honorary Colonel of the Regiment. He practiced dentistry in Dartmouth for 42 years, and was active with the Nova Scotia Dental Association, the Provincial Dental Board, and as President of the Halifax County Dental Society, and taught at Dalhousie Dental School. He received his Doctor of Dental Surgery degree from Dalhousie University.

Cdr Oland joined Commissionaires in September 1995. With a career in the private sector and the Naval Reserve, he was owner/operator of Accurate Security Services before selling the enterprise to Chubb Industries. He held numerous positions in the Naval Reserve including command positions at sea and ashore, retiring as the Atlantic Regional Advisor to the Commander of the Naval Reserve. Cdr Oland is currently President of Lindwood Holdings Limited. He holds a commerce degree from McMaster University.

During his legal career, Mr. Ruck specialized in labour relations and employment, human rights, occupational health and safety and administrative law. In 1995, he was appointed Ombudsman for Nova Scotia. In 2011 he became the first full-time chair of the Unified Nova Scotia Labour Board. Mr. Ruck has shared his time and expertise with a range of volunteer organizations and is currently Chair of the University of King’s College Board of Governors. He was elected to the CNS Board in 2018. He holds a Bachelor of Law from Dalhousie University, Bachelor of Arts (Political Science) from Kings College, and Mediation from Harvard University Law School.

RAdm Weadon joined the CNS Board in 2020. He served 35 years with the Royal Canadian Navy with his final appointment as ADM Finance and Corporate Services and Senior Financial Officer for National Defence. Since retirement, RAdm Weadon helps deliver the CPA/CMA accreditation programs. An active volunteer, he serves as National Treasurer of the Navy League of Canada, Royal Military Colleges of Canada Foundation, and Canadian Naval Memorial Trust. He is also Director and Disbursement Advisory Committee Chair for the True Patriot Love Foundation.

Captain Paul A. Guindon
CD RCN (Retraité) – PDG, Division d’Ottawa

En août 2004, Capitaine de vaisseau Paul Guindon s’est retiré de la vie militaire pour devenir le Chef de direction de Commissionnaires Ottawa – une division qui met aujourd’hui 3 800 professionnels de la sécurité au service de centaines de sites commerciaux, industriels, gouvernementaux et publics.

En 2006, Commissionnaires Ottawa a été nommé Division principale des services d’identification agissant au nom de tous les bureaux de Les Commissionnaires à travers le Canada. Sous la direction de Paul, Les Commissionnaires a eu la distinction d’être parmi les premiers à recevoir la certification et l’homologation de la GRC pour participer à son projet d’Identification en temps réel (ITR) – un répertoire de fiches dactyloscopiques à la fine pointe de la technologie permettant d’effectuer des mises à jour immédiates des dossiers criminels et de fournir des informations détaillées par l’entremise d’un lien direct et sécurisé. La division des services d’identification englobe les activités suivantes : services d’empreintes digitales numériques dans nos locaux ou mobiles, vérifications de casier judiciaire (service en ligne ou en personne « CRC »), attestations de vérification de casier judiciaire à partir des empreintes digitales numériques, vérifications complètes des antécédents (comprenant les vérifications à l’embauche et les vérifications du crédit), service de demande de pardon, levées d’interdiction d’entrée aux États-Unis, serments, et affidavits.

Paul Guindon compte 33 ans de service dans la Marine canadienne. Durant sa carrière militaire, il a acquis une connaissance approfondie des armes, des systèmes de missiles et d’un vaste éventail de protocoles de sécurité nationale, tout en perfectionnant ses habiletés de leadership dans le cadre de cinq postes de commandement et de deux déploiements dans des zones de guerre. Diplômé de l’Université Dalhousie, Paul a poursuivi ses études au Collège interarmées de défense à Paris et a suivi avec succès le Cours supérieur des études militaires (CSEM) au Collège de commandement et d’état-major des Forces canadiennes à Toronto.

Outre ses responsabilités nationales et régionales, Paul est le président de l’Association des agences professionnelles de sécurité (AAPS) et il est membre de l’Association canadienne des chefs de police (ACCP), du Centre de la sécurité nationale (Conference Board of Canada), de l’American Society of Industrial Security (ASIS), ainsi que d’un nombre d’associations des secteurs militaires, gouvernementales et de la sécurité.

Marc Parent
PDG, Division du Québec

Marc Parent a joint Commissionnaires du Québec en août 2015 après une fructueuse carrière de plus de 31 ans au sein du Service de police de la Ville de Montréal (SPVM).  Au cours de ses années de service comme policier, Marc a gravi tous les échelons et occupé plusieurs fonctions de haut niveau, dont celle de directeur du SPVM de 2010 à 2015. Lors de son mandat, il a instauré une structure de police de proximité novatrice destinée à réduire le niveau de criminalité, renforcer l’intégrité et l’éthique au sein du Service et mieux répondre aux besoins des citoyens en matière de sécurité et de protection. Parallèlement, il a assumé la présidence nord-américaine de l’Association Internationale des chefs de police (IACP) en plus de siéger à de nombreux comités provinciaux et fédéraux où il a participé à l’élaboration de stratégies pour répondre aux menaces émergentes à la sécurité publique.   

À cet égard, il s’est penché sur de nombreux enjeux de société préoccupants, dont la lutte contre la cybercriminalité, le terrorisme et la radicalisation violente. Il a d’ailleurs joué un rôle clé au sein de la Structure de gestion policière contre le terrorisme (SGPT) conjointement avec la Gendarmerie royale du Canada et la Sûreté du Québec en plus de travailler en étroite collaboration avec différents partenaires provinciaux, fédéraux et internationaux lors d’opérations stratégiques de contrôle des activités terroristes.   

Par ailleurs, Marc a assumé la gestion globale des opérations policières lors du mouvement « Occupons Montréal » en 2011 et des grèves étudiantes du printemps 2012. Son approche progressiste orientée sur une connaissance approfondie du terrain, une gestion anticipatrice des risques et une stratégie d’intervention adaptée aux circonstances a permis de minimiser l’impact des mouvements sociaux dans la communauté. En mars 2015, il a mobilisé l’ensemble de la communauté montréalaise dans le cadre de la création du Centre de prévention à la radicalisation menant à la violence (CPRV), une première en Amérique du Nord.

Titulaire d’un baccalauréat en administration des affaires, d’une maîtrise en administration publique et diplômé de l’académie du FBI de l’Université de Virginie, Marc Parent possède une profonde compréhension de la complexité des environnements de travail et une expertise unique de la gestion des risques et de l’élaboration de stratégies sur mesure, compréhensives et socialement responsables afin de prévenir et répondre aux enjeux de sécurité dans une société en constante évolution. Promoteur d’une culture d’efficience, d’engagement et d’intégrité, Marc propose des solutions fondées sur une expérience de première main et les leçons apprises dans le secteur de la sécurité et de la protection des biens et des personnes.  

Marc est appuyé par une solide équipe professionnelle et spécialement formée dont les membres sont accrédités par le Bureau de la sécurité privée (BSP). Composée principalement d’anciens militaires et policiers aguerris, l’équipe des Commissionnaires du Québec est orientée sur les résultats et se démarque en offrant une gamme complète de service et de solutions clé en main en matière de sécurité permettant ainsi aux clients de se concentrer sur leurs principales activités et leur raison d’être.  

Lieutenant Colonel Colin King, CD (Retraité)
PDG, Division Sud de la Saskatchewan

Né à Saskatoon, Colin King a grandi dans différentes petites villes de la Saskatchewan et a vécu deux ans à Brisbane en Australie. Il s’est enrôlé comme soldat dans le régiment Royal Regina Rifles de l’Armée canadienne en 1986. Dès 1987, il a été nommé élève-officier et il a suivi le cours d’officier à l’École d’infanterie du Centre d’instruction au combat de la BFC Gagetown au Nouveau-Brunswick. Au cours de ses 22 ans de service à temps plein et à temps partiel, Colin a occupé presque tous les postes de commandement et d’état-major possibles au sein d’un régiment d’infanterie de la Réserve – commandant de peloton de fusiliers, commandant de peloton de mortiers, commandant de compagnie adjoint, commandant de compagnie, adjudant, officier du renseignement, officier des opérations de bataillon, commandant adjoint et commandant. Il a également occupé d’importants postes d’état-major durant sa carrière militaire au quartier général du Secteur des Prairies de la Milice, au quartier général du Secteur de l’Ouest de la Force terrestre et au quartier général du 38e Groupe-brigade du Canada. Il a aussi servi comme officier de la liaison avec Saskatchewan au Conseil de liaison des Forces canadiennes. Il a pris sa retraite de la Réserve de l’Armée en 2008.

Colin s’est joint à la fonction publique de la Saskatchewan en 1994 en tant qu’agent de liaison fédéral-provincial et superviseur des programmes provinciaux et fédéraux de Saskatchewan Emergency Planning.

Depuis ce temps, il a occupé divers postes en lien avec la planification et les opérations d’urgence, dont, plus récemment, celui de commissaire adjoint/directeur des opérations de la direction de la gestion des urgences et de la sécurité incendie de la division de la sécurité publique du gouvernement. À ce titre, durant les grandes opérations d’urgence, comme les inondations et les feux de forêt de 2010, 2011, 2014 et 2015, il assumait les fonctions de commandant des interventions au centre provincial des opérations d’urgence afin d’assurer la coordination des ressources provinciales affectées au soutien des interventions locales. Il s’est deux fois valu le prix d’excellence dans la fonction publique du premier ministre.

Colin a été nommé chef de la direction de Commissionnaires Sud de la Saskatchewan en juin 2016.

Colin et sa conjointe Laurie ont deux enfants et sont amateurs du camping, de la chasse, des motocyclettes, du golf et du squash. 

Kevin est diplômé de l’Université de Lethbridge et travaille dans l’industrie des avantages sociaux depuis 2002. Kevin a siégé à plusieurs conseils d’administration et siège actuellement à titre de président du Corps des commissionnaires du sud de l’Alberta. Kevin a également servi de conseilleur pour les étudiants de la Haskayne School of Business et continue de travailler avec et de soutenir plus d’une douzaine d’organismes de bienfaisance dans la région de Calgary. Kevin passe son temps libre avec sa femme et ses 2 enfants et joue fort avec ses équipes de baseball et de hockey.

Charles is an engaging and collaborative leader who helps companies achieve organizational goals by leveraging his extensive experience in program management, agile methodologies, business strategy and operational excellence. He co-founded and led a start-up training technology company to attain recognition as one of “Canada’s Top 50 Defence Companies” within five years. Charles was a finalist for EY’s “Entrepreneur of the Year” for the Canadian Prairie Region.

Charles is currently the Chief Executive Officer for Commissionaires Southern Alberta.  Prior to joining the Commissionaires, Charles held a variety of leadership positions with companies in the defence and technology industries including General Dynamics Canada, Nortel Networks and C4i Training and Technology.  Charles served as a communications officer in the Canadian Army with a number of operational units in Western Canada as well as peacekeeping duties in Croatia and at United Nations Headquarters in New York.

Charles holds a Bachelor of Electrical Engineering degree from the Royal Military College of Canada; a Master of Business Administration from Rollins College; and a Master Certificate in Project Management from George Washington University.  Additionally, Charles has his P. Eng and PMP designations.

A long time Calgarian, Charles is married to Marva and they have two sons.  He enjoys a variety of activities in the mountains near Calgary and volunteering with his son’s Air Cadet Squadron.

Le 15 septembre 2016, Gary Paulson s’est joint à Commissionnaires Victoria, les Îles, et le Yukon (CVIY) comme chef de la direction. Avant cela, il était vice-président des opérations et directeur de port du Port de Prince Rupert.

Gary Paulson a entrepris sa carrière dans la Marine royale du Canada (MRC) en 1984 d’où il a pris sa retraite en 2004 avec le grade de capitaine de vaisseau. Au cours de ses plus de 29 ans de service dans la MRC il a notamment été commandant des NCSM Huron, Calgary et Algonquin. Il s’est valu la Médaille du service méritoire du Gouverneur général du Canada en reconnaissance de son leadership et de son professionnalisme exemplaires.

Il compte plus de 32 ans d’expérience de leadership et possède une expertise démontrée de l’industrie maritime en tant qu’officier de la Marine et cadre supérieur d’une administration portuaire. Au fil de sa carrière, il a été responsable de toutes les opérations maritimes et portuaires, du développement des projets maritimes, de la sécurité et de la gérance environnementale du port de Prince Rupert. Parmi ses réalisations, notons l’établissement du programme de gérance environnementale de l’administration portuaire de Prince Rupert en conjonction avec la Première nation des Tsimshian du littoral.

Gary détient une maîtrise en administration de l’Université Royal Roads avec spécialisation en direction générale. Il est également diplômé du Collège d’état-major et de commandement des Forces canadiennes à Toronto.MBA from Royal Roads University where He specialized in Executive Management. He is a graduate of the Canadian Forces Command and Staff College in Toronto.